Thursday, 15 April 2010

A hot damn day, fun and new stuff

Hello. Well yeah I didn't go to the SMSO Sports Day this morning as I have told you on my post yesterday. Went to STPRI, and met Timah, Syitah, Fiqah Murni, Shima, Aini and more. Durang teachers pun tekajut jua tadi meliat aku disana, pasal urang lain sekulah tapi aku inda. hehe. :D

Early morning, met Sir Shukri arah Bench ampir HEP.
Me: "Hai Sirr.."
Sir Shukri: "Ehh haii, behapa kau disini? Oral ko kah?"
Me: *angguk-angguk* "Ehhh nda Sir, aku kan jumpa Mrs. Lim.."
Sir Shukri: "Ahhh.. okay. Nda ko skulah kan ni?"
Me: "Nda ku skulah, kami ada Sports Day ia tah aku nda dtg. Aku kan ambil Certificate ku and jumpa Mrs. Lim..hehe"

Then later, at 8am, at the canteen bench. I was sitting at the last bench, and Mr Pag, Sir Shukri, and Sir Abu went to the canteen. Biasa minum pagi lahh.. Then after they have ordered everything they want..
Mr Pang: *Ampas meja pakai newspaper* "Wehh! Behapa ko disini?"
Me: "Aku kan ambil certificate ku, sama kan jumpa Mrs Lim kan tanya pasal Chemistry.. hehe" *Senyum*
Mr Pang: *duduk*"Nda ko skulah kan?"
Me: "Nda, kami ada Sports Day ia tah aku nda dtg. Heheh."
Mr Pang: "Sekulah mana ko kan?"
Me: *Astah manusia ani, sudah di bagitau masa hari atu..* "Arah SMSO. Di Tutong."
Mr Pang: "Dimana kan tu?!"
Me: "Sayyidina Othman, di Bukit Beruang."
Mr Pang: "Ehh, jauh jua.. kau tinggal dimana tah ni?"
Me: "Arah Tutong, kamia ada permenant house disana."
Mr Pang: "Ehh, so cana bulih kau skekulah disini dulu?"
Me: "Pasal dulu bapa ku keraja di Bandar before ia pencen, ia th.."
Mr Pang: "Ahh.. okay.." *Pusing pasal minuman nya datang sudah.*

Then,
Sir Shukri: "Tuuuut tuuut tuuuut tuuuuuuuuutt.."
Me: *pusing kepala liat arah sir*
Sir Shukri: "Then have you met the person you want to met?"
Me: "Alum sir, Mrs Lim ada class.."
Sir Shukri: "ahh bh. karang ada kali ia tu before break.."
Me: *angguk-angguk saja*

After durang sir jalan balik ke staffroom, I saw Timah and Fiqah Murni at their classroom verandah. Then si Timah panggil si Syitah. Then aku lambai-lambai durang. DAMN! HOW I MISS THEM SO MUCH.

Then duduk balik arah bench HEP while waiting durang Timah abis PE. Then Sir Fazli melintas..

Me: "Hai sir!.."
Sir Fazli: "Hai!! Behapa ko? Alum ko masuk form 6 kann?"
Me: "Saja datang. hehe. Sudah jua ku masuk form 6. Hari ani kami sports day, tpi aku nda mau datang.. haha"
Sir Fazli: *meliat style 'kau-andangnya!-kalau-sudah-tebuat-sports-nda-tah-kau-mau-datang-tuu'..paham ia sudah Sir ahh kan aku.. haha!*

Then durang Tiah datang, but durang ada class Bio lagi. So yeah, duduk lagi arah bench. Then kes boring, buat homework Geo..Then Teacher Yati melintas..
Me: "Hai teacher.."
Teacher Yati: "Ehh! Haii! What are you doing here? You're in Katok right? Or Meragang?"
Me: "I want to see Mrs. Lim. I'm in SMSO, Tutong."
Teacher Yati: "SMSO? Bukit Beruang right?"
Me: "Yep."
Teacher Yati: "So how long is the drive from SMSO to STPRI?"
Me: "Uhh.. I dont know."
Teacher Yati: "Which way is the nearest to SMSO? because I have a paper to represent there.."
Me: "Uhhmm, you go straight form the highway.. then there'll be 2 signboards showing 'Bukit Beruang'.. but the first one is for Perpindahan and that's the furthest way. But the second signboard, as you enter the route.. go straight, then there's round-about, go to the left.. then left again.. then there's SMSO. That's the nearest way.. hee.."
Teacher Yati: "Ooh okay, thank you.. but how come you're in SMSO? Aren't you supposed to be in Maktab Duli or something?"
Me: "We have our permenant house in Tutong, so it's much nearer to go to school there.."
Teacher Yati: "Ohh okay, so do you like the new environment?"
Me: "Uhhmm, pretty much yes. But I'm still not in the 'Comfort Zone'.. so i think I'll have time to get used to the place.."
Teacher Yati: "Okay.. Good luck, on your studies..kay?"
Me: "Okay, thank you teacher.."

Then, kes ke boringan. Jalan-jalan liat-liat arah noticeboard.. then jalan arah noticeboard dapan HEP.. Then Cikgu Salina keluar..
Me: *pusing*
Cikgu Salina: *tekajut* "Ehh.. apa khabar mu lai?"
Me: "Alhamdulillah..sihat ciguu.." *jalan arah cigu then salam*
Cikgu Salina: "Nda kau sekulah kah lai?"
Me: "Inda.. hehe. Kami ada sports day ia tah malas ku datang, kemari saja ku.. hehe" *senyum*
Cikgu Salina: "Kau andangnya.. hee. Skulah dimana tah kau ni?"
Me: "SMSO.."
Cikgu Salina: "SMSO? jauh jua kau di Tutong jua tu.."
Me: "Kami tinggal di Tutong jua cigu ahh.."
Cikgu Salina: "Ehh, ia kan? ada rumah kan kamu di Tutong?"
Me: "Batah jua sudah kami ada rumah di Tutong cigu ahh.. haa"
Cikgu Salina: "haa. nda cigu ingat laii. pasal biasa nya kamu ani tinggal di Bandar ia th lupa cigu..hee"
Me: "Hee.."
Cikgu Salina: "Bah.. belajar banar-banar ahh.. Kau tah lagi harapan durang bapa mu kan dapat scholarship ni ke UK. Kamu abis-abis dapat pun ke UBD sja.. harapan bapa mu ada yang dapat scholarship macam ia.. belajar banar-banar ahh.."
Me: "InsyaAllah akan ku usaha kan cigu.. Amin dapat scholarship.. cerah masa depan.."
Cikgu Salina: "Bah ke jamban cigu dulu."

Then, kes boring.. jalan arah Mrs. Lim.. baik jua ia ada..
Me: *Masuk tapi ragu-ragu* "Hai teacher.."
Mrs Lim: "Haii.."
Me: "Are you free right now?"
Mrs Lim: "If you ask me if I'm free right now, I'm always not free.. but what do you want?"
Me: *senyum dulu* "I want to ask you about chemistry.." *keluar kan paper*
Mrs Lim: "This is tha A level one? I may take time to digest first ahh, because I'm already used to the O level one so I'll have to try dulu.."
Me: "hee. Okay cher.."
Then after ia buat..
Mrs Lim: "Ehh, macam salah sudah.. wait wait, come here.." *jalan arah next door arah bahagian kewangan*
Mrs Lim: "Cuba kau liat ni.."
Tim's Teacher: "Apa ni? A level punya kah ni?"
Mrs Lim: "yea."
Me: *jalan arah siring meja"
Tim's Teacher and Mrs Lim was doing it like crazy, and I as the person looking at their workings was like *gila ehh*.. then Mr Pang datang jadi antu..
Mr Pang: "Wahh bulih jadi cigu form 6 sudah ni.."
Mrs Lim: "Yalah. Boleh pindah sudah bah ke your school teaching there *looking at me*"
Me: *angguk-angguk* "hee.."
Mr Pang: *pusing kerusi then duduk* "Gila bui! Dulu ku dapat chemistry ku sembilan bah buii" *becerita tah ia pulang*
Mrs Lim: "Ehh you ahh, orang sudah half way buat ia bising-bising saja. Pegi sana keluar.."*playing around but still suruh Mr Pang keluar*
Tim's Teacher: "awuu ehh, mengacau urang saja kau ani.."
Mr Pang: *ketawa-ketawa*
Then durang teacher explain to me how they got the answer.. Then I thanked them, gila atu paning mencari answernya..plus kana kacau lagi leh Mr Pang..

Then break.. membali makan and minuman di canteen and then makan arah mushroom sama si Timah. How I miss mushroom.

Okay so then, after break jalan ke library. Duduk-duduk disana. Baca surat khabar, cerita dangan durang Aini. Then around 12, keluar pasal library tutup. Duduk arah Princess Arena buat homework Geo..then 12.30 si Timah datang.
Tim: "Makan eh.."
Me: "Bah..tapi aku minum saja..malas ku makan"
Tim: "Bah. Eh, mana tia si Syitah ani?"
Then jalan canteen, ada si Syitah sana sma si Fiqah Murni.. They bought Pop Mie. Baunya nyaman tapi aku nda berasa kan makan tadi tengah hari.. so just drank milo ping.. :D

Then cerita-cerita dengan dorang sampai mama datang.. then balik.. I'll see you again nanti, bila aku ada masa free lagi.. okay? Or should we make another reunior during the June holiday? Let's decide okay..

Okay, so this afternoon went to Bookers to buy new novels for my GP novel reading assignment. I bought these two..


It has been like what? 4 months? since the last time I bought a new novel. so yeah, the first picture is 'Night World' I hope it's interesting to read because I found it interesting when reading the synopsis and also it has been a long time since I bought the last 'little black dress' printed novel. This is 'Wish you were here', I know it's going to be fun reading this book as always..

So yeah, I think that's all for now because I need to have dinner and then finish up my homeworks. Going to finish up geo first, because si Mira, LeeWen and Ziqah haven't reply my message to them on facebook. ASAP kali ahh. Kan diantar on Saturday tu. I know, first draft pulang.. Bh bh.. ngalih ku sudah menaip ani.. Chaww dulu. Esuk lagi update. InsyaAllah..